Την ανάγκη να αποκτήσει η Ηλεία σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο αναδεικνύει ο Διονύσης Καλαματιανός, καταθέτοντας σχετική ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως αναφέρει ο Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην παρέμβασή του, η Ηλεία παραμένει μέχρι και σήμερα εκτός του εθνικού σιδηροδρομικού χάρτη. Αποτέλεσμα είναι οι πολίτες να στερούνται μια βασική και φιλική προς το περιβάλλον, δυνατότητα επιβατικής μεταφοράς και μεταφοράς εμπορευμάτων, όπως είναι το τρένο. Πρόκειται για μια συνθήκη που συνιστά υποβάθμιση και απαξίωση για έναν νομό με έντονη παραγωγική δραστηριότητα και τεράστιο τουριστικό ενδιαφέρον.

Είναι σαφές ότι η Ηλεία πρέπει να αποκτήσει σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, που να συνδέεται με το υπόλοιπο σύγχρονο δίκτυο της Χώρας. Στην κατεύθυνση αυτή, μια απλή αναβάθμιση της παλιάς μετρικής γραμμής δεν μπορεί να προσδώσει τα οφέλη που θα προκύψουν από τη λειτουργία σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής. Για τον λόγο αυτόν, το σχέδιο αναβάθμισης της προαστιακής σύνδεσης μεταξύ Κάτω Αχαΐας και Πύργου που προωθείται, δεν μπορεί να θεωρηθεί ουσιαστική λύση καθώς δεν διασφαλίζει την ένταξη της Ηλείας σε ένα ενιαίο, ασφαλές, γρήγορο και σύγχρονο σύστημα μεταφορών. Μάλιστα, την ίδια στιγμή, αποκαλύπτεται ότι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προχωρούν σε κοινό σχεδιασμό για τη μετατροπή του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου σε ποδηλατόδρομο. Επομένως, εγείρονται ζητήματα για αν και κατά πόσο θα επηρεαστεί από ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ακόμη και αυτή η απλή αναβάθμιση της προαστιακής σύνδεσης μεταξύ Κάτω Αχαΐας και Πύργου.

Ο Διονύσης Καλαματιανός καλεί τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να απαντήσει στα εξής ερωτήματα:

  1. Έχει εγκαταλειφθεί από την κυβέρνηση η προοπτική υλοποίησης σύγχρονου, κανονικού σιδηροδρομικού δικτύου για την Ηλεία;
  2. Αν ναι, τελικά με ποιον τρόπο σκοπεύει η κυβέρνηση να προχωρήσει στην επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην περιοχή; Υπάρχει κάποιος οριστικός και συγκεκριμένος σχεδιασμός; Θα προχωρήσει η αναβάθμιση της προαστιακής σύνδεσης μεταξύ Κάτω Αχαΐας και Πύργου;
  3. Μια ενδεχόμενη μετατροπή του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου σε ποδηλατόδρομο, επηρεάζει την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην Ηλεία; Αν ναι, με ποιον τρόπο;
  4. Ποιο είναι το συνολικό σχέδιο του Υπουργείου για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Ελλάδας με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο της Χώρας;