Σημεία από την τοποθέτηση του Γραμματέα της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Διονύση Καλαματιανού, στο σ/ν για τις διαγραφές φοιτητών και την ασφάλεια στα ΑΕΙ, στην Ολομέλεια της Βουλής.
Για τα όσα απαράδεκτα και πρωτοφανή συνέβησαν στην ψηφοφορία για την Προανακριτική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, τόνισε:
«Μιλάμε για μια κοινοβουλευτική εκτροπή. 80 βουλευτές της συμπολίτευσης δεν ήταν στο κοινοβούλιο. Και 67 βουλευτές απέστειλαν επιστολική ψήφο. Ήταν συγκεκριμένο το σχέδιο. Ποιος ήταν ο στόχος; Η συγκάλυψη, το κουκούλωμα του γαλάζιου σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ, που στέρησε-έκλεψε χρήματα του αγροτικού κόσμου. Χρήματα που πήγαν στις τσέπες ημετέρων γαλάζιων και χρησιμοποιήθηκαν για ψηφοθηρία. Αυτό που συνέβη, λοιπόν, είναι μια πραγματική προσβολή. Και πραγματικά, κυρίες και κύριοι της συμπολίτευσης, απορούμε πώς δεχτήκατε αυτή την κατάσταση. Να σας πουν, δηλαδή, να μην πάτε στη βουλή ή να ψηφίσετε με επιστολική ψήφο. Υπάρχει εξήγηση: ο κ. Μητσοτάκης φοβήθηκε ότι θα υπήρχαν διαρροές από τη γραμμή που είχε δώσει, της καταψήφισης της πρότασης Σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής που είχαμε καταθέσει. Πρόκειται για απαράδεκτα πράγματα. Παραβιάστηκε ξεκάθαρα ο κανονισμός και το Σύνταγμα. Για τον λόγο αυτόν, καταθέσαμε αίτημα για συνέχιση της μη περαιωθείσας διαδικασίας ψηφοφορίας επί των αιτήσεων Σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής και επιμένουμε ότι η διάσκεψη των Προέδρων πρέπει να συγκληθεί για να οριστεί ημερομηνία συνέχισης της ψηφοφορίας εντός της Ολομέλειας. Η ελληνική κοινωνία θέλει φως, αλήθεια και δικαιοσύνη. Απαιτεί διερεύνηση για το πού πήγαν τα χρήματα των αγροτών και εξηγήσεις για το ότι θα κληθούμε όλοι εμείς, οι Ελληνίδες και οι Έλληνες φορολογούμενοι, να πληρώσουμε με πρόστιμα αυτό το γαλάζιο σκάνδαλο. Ως αντιπολίτευση και θεματοφύλακας του Συντάγματος και των νόμων, δεσμευόμαστε να υπερασπιστούμε τα δίκαια και τη δικαιοσύνη.»
Σχολιάζοντας το σχέδιο νόμου, επισήμανε:
«Είναι ένα συνονθύλευμα διατάξεων χωρίς ειρμό, σχέδιο και στρατηγική. Και τι ακριβώς περιέχει; Επιτήρηση, αυταρχισμό, ανελευθερία και ποινές. Πραγματικά, πιστεύετε ότι με την καταστολή θα αντιμετωπίσετε τα προβλήματα στο δημόσιο πανεπιστήμιο; Αλήθεια, ποιες είναι οι απειλές από τις οποίες θέλετε να προστατεύσετε τα ΑΕΙ της Χώρας; Είναι οι φοιτητές που δουλεύουν για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους; Είναι οι διδάσκοντες που προσπαθούν να διδάξουν χωρίς υποδομές; Είναι οι επιστήμονες που προσπαθούν να κάνουν έρευνα χωρίς στήριξη; Προφανώς όχι. Άλλες είναι οι απειλές και τα προβλήματα που περιγράφουν οι πανεπιστημιακοί, οι φοιτητές και οι σύλλογοί τους: υποχρηματοδότηση, υποστελέχωση, έλλειψη υποδομών. Τα αντιμετωπίζετε, εσείς, όλα αυτά με το νομοσχέδιο; Προφανώς όχι. Αντί, λοιπόν, να ενισχύσετε πραγματικά το δημόσιο πανεπιστήμιο, παρουσιάζετε αυτό το νομοσχέδιο για επικοινωνιακή εκμετάλλευση. Επίσης, φέρνετε και τη διαγραφή φοιτητών. Σας ρωτάμε: γνωρίζετε γιατί υπάρχουν φοιτητές που καθυστερούν στις σπουδές τους; Σας απαντάμε: είτε γιατί εργάζονται, είτε γιατί αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα (υγείας, οικογενειακά κ.α.). Και αντί να ασχοληθείτε με το πώς θα διασφαλίσετε τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να μπορούν να ολοκληρώσουν έγκαιρα τις σπουδές τους, εσείς πάτε και τους διαγράφετε. Τους διώχνετε από το δημόσιο πανεπιστήμιο. Αυτό κάνετε. Θέτετε και αναδρομικά όρια φοίτησης, αδιαφορώντας με αναλγησία για τη δύσκολη πραγματικότητα των φοιτητών.»
Για το τι πραγματικά χρειάζεται η δημόσια παιδεία στην Ελλάδα, ανέφερε:
«Πρέπει να διασφαλιστεί η παιδαγωγική ελευθερία και η συμμετοχική λειτουργία των σχολείων και των πανεπιστημίων. Θα έπρεπε, λοιπόν, ως κυβέρνηση, να ασχολείστε με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, την ενίσχυση των προγραμμάτων σπουδών, την κοινωνική στήριξη των ευάλωτων μαθητών και φοιτητών. Θα έπρεπε να σας ενδιαφέρει η ενίσχυση των φοιτητών και η διευκόλυνση των σπουδών τους, με μέριμνα για τη φοιτητική στέγη. Θα έπρεπε να ασχολείστε με την ενίσχυση της χρηματοδότησης στη δημόσια παιδεία, τις σύγχρονες υποδομές και τις προσλήψεις καθηγητών. Εμείς, θέλουμε ένα ισχυρό, δημόσιο και δωρεάν δημοκρατικό σχολείο. Ένα δημόσιο πανεπιστήμιο που θα είναι εστία γνώσης, έρευνας και ελεύθερου πνεύματος, που θα ενισχύει την κοινωνική κινητικότητα, δίνοντας έμφαση στη συμπερίληψη και όχι στον αποκλεισμό και στην τιμωρία. Θέλουμε μια δημόσια παιδεία που θα λειτουργεί ως φορέας πραγματικής μόρφωσης και ως μοχλός κοινωνικής εξέλιξης και αλλαγής, και δεν θα λειτουργεί ως μηχανισμός αναπαραγωγής του νεοφιλελεύθερου μοντέλου σας που βλέπει την εκπαίδευση ως πεδίο αγοράς και τους φοιτητές και τους μαθητές ως πελάτες.»
Για την ανάγκη να λειτουργήσουν ξανά δημόσια πανεπιστημιακά τμήματα στην Ηλεία, σημείωσε:
«Η κυβέρνηση της ΝΔ αποφάσισε να στερήσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση από την Ηλεία, κλείνοντας τα δύο πανεπιστημιακά τμήματα που λειτουργούσαν. Αυτή τη στιγμή, είναι ο μοναδικός νομός στη Χώρα εκτός πανεπιστημιακού χάρτη. Είναι μια αδικία που πρέπει να διορθωθεί. Υπάρχει θεσμοθετημένο το Τμήμα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, που δεν έχετε προλάβει ακόμη να το καταργήσετε. Το Τμήμα αυτό πρέπει να λειτουργήσει στον τόπο που γέννησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες ώστε να έχει τριτοβάθμια εκπαίδευση ο τόπος μας.»