Του Διονύση Καλαματιανού, Βουλευτή Ηλείας, Γραμματέα της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Έξι χρόνια πέρασαν από τότε που η ΝΔ και ο κ. Μητσοτάκης ανέλαβαν τη διακυβέρνηση του τόπου. Έξι χρόνια, από τότε που οι πολίτες άκουγαν υποσχέσεις για αριστεία, για μεταρρυθμίσεις, για ασφάλεια, για ευημερία.

Σήμερα, η πραγματικότητα στη Χώρα είναι εντελώς διαφορετική, σκληρή και προκλητική: ένα κράτος που λειτουργεί για τους λίγους και ισχυρούς, ένας λαός που βλέπει τις προσδοκίες και τα όνειρά του να συνθλίβονται υπό το βάρος της ακρίβειας, της αναξιοκρατίας, της αυθαιρεσίας, της διαπλοκής, της διαφθοράς, των σκανδάλων, της κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος, των χτυπημάτων στο κράτος δικαίου. Μια κοινωνική πλειοψηφία βυθισμένη στην απόγνωση, που βιώνει καθημερινά την αδικία και την απώλεια.

Ο κ. Μητσοτάκης δεν κυβερνά όπως υποσχέθηκε προεκλογικά το 2019. Αντίθετα, διαχειρίζεται τη Χώρα σαν να είναι λάφυρο. Με το γαλάζιο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, που έκλεψαν χρήματα των αγροτών για να ταΐσουν γαλάζια στελέχη και για ψηφοθηρικούς λόγους. Με τις τακτοποιήσεις «ημετέρων», με τις απευθείας αναθέσεις δισεκατομμυρίων, με τα φιλικά προς αυτόν και την κυβέρνησή του ΜΜΕ. Τελικά, το περίφημο «επιτελικό κράτος» αποδείχτηκε πολύ γρήγορα ένας επιτελικός μηχανισμός προπαγάνδας, συγκάλυψης, αυταρχισμού και διαφθοράς.

Όλα αυτά οδηγούν σε ένα και μόνο συμπέρασμα: δεν πάει άλλο. Οι πολίτες δεν αντέχουν άλλο να πληρώνουν πανάκριβα το ρεύμα, τα καύσιμα, τα βασικά αγαθά, και την ίδια στιγμή να προστατεύονται η αισχροκέρδεια και τα υπερκέρδη των καρτέλ. Δεν αντέχουν άλλο να βλέπουν τη δημόσια υγεία και παιδεία να υποβαθμίζονται, προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων. Δεν αντέχουν άλλο να σηκώνουν το βάρος της στεγαστικής κρίσης και των πανάκριβων ενοικίων. Δεν αντέχουν άλλο την αποσάθρωση των εργασιακών δικαιωμάτων. Δεν αντέχουν άλλο να βλέπουν την Ελλάδα να γίνεται αρνητικό παράδειγμα διεθνώς, για τις παρακολουθήσεις πολιτικών και δημοσιογράφων, για τη διαχείριση του εγκληματικού δυστυχήματος των Τεμπών, για τα οικονομικά σκάνδαλα που διαρκώς βγαίνουν στο φως.

Η αλήθεια είναι ότι ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του παρέλαβαν το καλοκαίρι του 2019 γεμάτα ταμεία και ένα κράτος που έκανε βήματα προόδου σε εντιμότητα, αξιοπιστία και αξιοκρατία. Έξι χρόνια μετά, στη Χώρα, έχει εγκαθιδρυθεί ένα ιδιότυπο καθεστώς παρακράτους που θυμίζει άλλες, σκοτεινές εποχές, χωρίς την παραμικρή ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Μια δυστοπική συνθήκη, ιδίως για τη νέα γενιά που, απογοητευμένη, βλέπει να μην υπάρχει προοπτική.

Όλα αυτά πρέπει να τελειώσουν. Και θα τελειώσουν σύντομα, γιατί η κοινωνική πλειονότητα έχει ήδη πάρει τις αποφάσεις της. Θα εκφράσει την ετυμηγορία της στην κάλπη, όπου θα αναγκαστεί να προσφύγει ο κ. Μητσοτάκης, όσο και αν προσπαθεί να κερδίσει χρόνο.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη μετράει αντίστροφα. Οι επόμενες εκλογές θα σημάνουν το τέλος μιας εποχής αυθαιρεσίας, διαφθοράς και διαπλοκής. Θα είναι η στιγμή της πολιτικής αλλαγής με προοδευτικό πρόσημο. Για να ανασάνουν ξανά οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες, οι συνταξιούχοι, ο αγροτικός κόσμος, η μικρομεσαία επιχείρηση και η νεολαία. Για να έρθει ξανά η κοινωνική δικαιοσύνη και η αξιοπρέπεια στη Χώρα.